Direktlänk till inlägg 18 juni 2014

Miranda Musikälvan ^ Kap2

Av Anna Jonsson - 18 juni 2014 12:27

This is not copyrighted ©

by Daisy Meadows

 

Den rasslande tamburinen

 

Flickorna avbröt uppvisninge och rusade bort till läraren, samtidigt som flera föräldrar skyndade fram för att försöka hjälpa till att lösa problemet. Men ingen verkade kunna lista ut vad det var för fel på stereon. 

- Det måste vara en svartalf som ligger bakom det här, sa Rebecka tyst för sig själv. 

Hon sökte blicken efter Kristin, men kunde inte se henne bland alla människor bakom scenen. Jag får väl försöka hitta svartalfen själv, tänkte Rebecka. Jag ska minsann sätta stopp för hans dumma trick!

Men när hon såg sig omkring tappade hon plötsligt modet. Utrymmet bakom scenen var fullt med teaterdekorationer, koffertar och kläder. Och så fanns där ett kontor, två omklädningsrum och ett musikrum också. Den lömske figuren kunde gömma sig precis var som helst. Rebecka visste inte i vilken ände hon skulle börja leta. Men så rätt som det var fick hon syn på några instrument på andra sidan scenen. Ett av de, en tamburin, rörde sig! Rebecka svalde nervöst.

Det fanns ingen i närheten som kunde ha använt den, och tamburinen var alldeles för liten för att dölja en svartalf. Men vad var det då som fick den att rassla? Rebecka smög så tyst hon kunde över scenen, och såg sig hela tiden omkring för att vara säker på att inte bli överraskad av någon svartalf som låg i bakhåll. Med bultande hjärta stack hon fram handen mot tamburinen och lyfte den försiktigt med ena fingret. Ett gyllene sken strömmade ut mot henne. Rebecka log och lyfte ivrigt upp tamburinen från golvet. Hon hade redan gissat vad hon skulle få se, och mycket riktigt - där på golvet satt en liten älva!

- En partyälva! utbrast Rebecka förtjust.

Den späda varelsen lyfte på huvudet och snyftade högljutt. Gnistrande tårar rullade nerför hennes kinder och Rebecka förstod nu att det var älvans häftiga gråt som hade fått tamburinen att rassla.

- Ja, det är jag som är Miranda musikälvan. Och du måste vara Rebecka.

Miranda reste sig med ett ynkligt leende. Hon hade på sig en rosa klänning med svarta noter längs nederkanten, och hennes gyllene hår var samlat i två fina flätor.

- Var är Kristin? frågade älvan.

- Någonstans här i närheten, svarade Rebecka. Men varför gråter du?

Miranda torkade sig om kinderna och suckade tungt.

- Jag kom hit för att det var något fel på cd-spelaren, förklarade hon. Om jag bara hade vetat att det var en av de elak svartalferna som hade mixtrat med den skulle jag ha varit försiktigare.

- Låg han i bakhåll för dig?

- Ja, svarade Miranda förtvivlat. Han sleg åt sig min partyväska och sprang iväg med den. Jag kommer aldrig att lyckas få ordning på musiken till flickornas balett utan den. Och om jag inte får tillbaka väskan så kommer det inte att bli någon musik på kungens och drottningens jubileumsfest heller!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Jonsson - 13 juli 2014 14:33

1. Bockarna Bruse 2. De tre små grisarna  3. Rödluvan 4. Snövit 5. Hans och Greta 6. Askungen 7. Den fula ankungen 8. Törnrosa 9. Dummerjöns 10. Prinsessan på ärten 11. Kejsarens nya kläder 12. Pojken som åt ikapp med jätten ...

Av Anna Jonsson - 19 juni 2014 17:49

this is not copyrighted © by Daisy Meadows   På jakt efter svartalfen   Rebecka tyckte synd om älvan. - Var inte orolig, sa hon. Kristin och jag ska hjälpa dig att få tillbaka väskan. - Åh, menar du verkligen det? utbrast Miranda lyckli...

Av Anna Jonsson - 16 juni 2014 21:54

Hallå. Nu tänkte jag svara på en fråga som jag fått på FaceBook.   Har du en blogg? Ja, det har jag. Den som jag liksom bloggar på nu.. http://klassiskasagor.bloggplatsen.se   ...

Av Anna Jonsson - 16 juni 2014 17:03

this is not copyrighted av Daisy Meadows   Musiktrubbel   - Åh, vad bra du dansar! sa Rebecka och klappade i händerna. Hon log mot sin vän Krisitn, som just hade visat upp balettstegen som ingick i den dansuppvisning hon skull vara med i ...

Av Anna Jonsson - 16 juni 2014 16:54

Hallå. Jag vill be om ursäkt för att det var ett bra tag sedan som jag skrev en klassisk saga eller bok. Jag har helt enkelt inte haft tiden, men nu när det är sommarlov så ska jag försöka skriva mer. Fast jag tror inte ens att det är någon över huvu...

Presentation


Hallå, på den här bloggen kommer jag skriva böcker och klassiska sagor så som Askungen, Snövit osv. Just nu håller jag på med böcker. Kommentera och fråga frågor hemskt gärna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

body, a:hover {cursor: url(http://ani.cursors

Mini Rage Face Cuteness Overload Smiley

Ovido - Quiz & Flashcards